JEDEN SVĚT NA ŠKOLÁCH
takto se jmenoval projekt, který probíhal v celé České republice na všech školách, jež se do projektu zapojily. Pro všechny bylo dáno jednotné datum a to8. 11. 2011. Volba tématu závisela na jednotlivékoleš. Náš jeden den na školách, tedy na škole v Perninku,byl pojat formou hry a divadla.
Tento tematický den m ěl být p řipomenutím doby, v níž se narodili, vyr ůstali a dospívali naši rodi če, prarodiče a mnozí příbuzní nebo jaké byly jejich možnosti, jak trávilivolný čas, co bylo jejich snem. My jsme si svůj festival o dějinách uspořádali takto:
Na projekt jsme se pilně připravovali. Oblékli jsme se do dané doby, řpipravili si historické podklady, pozvali vzácného hosta a promítli si film. Součástí projektu byla i malba obrázkůdaného období. Toto vše jsme shrnuli do jednodenního programu.
1. Pozvaný host- pan Rudolf Höhnl - p říjemně a zajímavě vyprávěl o jeho začátcích v lyžování až
- postům nejvyšším
- Projektová témata názornou hrou:
6. třída – Prav ěk a Doba kamenná. Celé své vystoupení provedli v glickéman jazyce a jejich věrohodné kostýmy neměly chybu.
7. třída – Festival o d ějinách v našem regionu. Obce a města, z kterých pocházíme od 15. stol. až po
20. stol. Krásné paměti o tom, co se v našich obcích a m ěstech v tomto rozmezí vybudovalo, změnilo, zlepšilo. Žáci Daniela, Linda a Vojta – Pot ůčky. Horní Blatnou Veronika s Andreou a Jirkou. Abertamy si připravila Renata. A naši školní obec si p řipravili perninští Roman, Dominik a Veronika.
8. třída – jejich téma bylo těžké. Absolutismus Ruska, Francie a vojsko francouzské královské gardy (mušketý ři). Přesto jejich jedinečné kostýmy byly famózní a s minulostí se poprali dl e svých možností.
9. třída – se zabývala I. sv ětovou válkou. Dozvěděli jsme se o zbrojním průmyslu od Jakuba,
o mód ě v I. světové válce od Sandry, jak fungovala škola od Nicola co dělaly ženy a d ěti v I. světové válce od Moniky. Zajímavým tématem o sportu nás řekvapil Bohuslav a vědou, technikou, stavebnictvím a Nobelovými cenami nám dějiny uzavřeli žáci Matuš, Milan, Jan, Ondra a Jenda.
- Krásným překvapením byl film o historii hornictví, lázeňství a rukavičkářství, který jsme si promítli
- Komunitním centru Krušnohorka.
- Na závěr odpovídaly děti na krátký kvíz a obdržely dotazník o pořádané akci, kde hodnotily klady, zápory a zajímavosti celého projektového dne.
Z vybraných otázek dotazníku:
- Kteráčást z projektu ět nejvíce zaujala?
- Pozvaný host
- Projektové ukázky žáků
- Film Kráčmerové z Krušných hor
- Co tě nejvíce potěšilo/zaujalo u pozvaného hosta? Zde byl obdiv nad výkony pana Hohnla, nad jeho lyžemi, že už skákal v 10 letech, že umí hezky mluvit, že dokázal to, co chtěl. Úsp ěchy. Zážitky.
- Která postava ět nejvíce pobavila? Zde zvítězila Kateřina II. v podání Zdeňka.
- Má příprava na projekt byla:
náročná mírně náročná nenáročná zábavná lehká
Nenáročná, zábavná, lehká –čnejastější odpov ědi.
Poslední příklad. Obeznámil/a jsi o projektovém/tematickém dni svémarády/rodikače/příbuzné:
ANO, NE
Jen málo bylo NE. Ve většin ě otázek odpovídaly děti kladně. V záporných otázkách, jako např.Co ti chybělo na tomto dni? Žáci se shodli, že deváťákům chyběly kostýmy.
Za tento projektový den jsme obdrželi zdarma n ěkolik DVD do výuky d ějepisu. Odnesli jsme si plno zážitků ze společné skupinové práce.